41. Islam w polskich mediach: Filip Gołębiewski
Instytut Dyskursu i Dialogu (INDID) przez dwa lata prowadził monitoring treści dotyczących islamu, muzułmanek i muzułmanów w polskich mediach, a okazjonalnie także w mediach społecznościowych. Filip A. Gołebiewski, prezes INDiD, opowiada w tym odcinku o głównych wnioskach z tych analiz.
🔹 Jak generalnie pisze i mówi się o muzułmanach i muzułmankach w polskich mediach?
🔹 Czy negatywne materiały dziennikarskie to oczywiste clickbaity, czy są też ukryte w treściach, które na pierwszy rzut oka wydają się być rzetelne i merytoryczne?
🔹 Jaką charakterystykę mają przekazy medialne, które kwalifikowano w analizie jako “dobre praktyki”?
Miesięczne raporty z tego monitoringu mediów, prowadzonego w ramach projektu EMPATHY, znajdziecie na stronie: “islamofobia.pl/pl/raporty/”.
Ten odcinek powstał w ramach projektu Empathy: Let’s Empower, Participate and Teach Each Other to Hype Empathy. Challenging discourse about Islam and Muslims in Poland, finansowanego przez Unię Europejską. Wyrażone poglądy i opinie należą wyłącznie do autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Komisji Europejskiej. Ani Unia Europejska, ani Komisja nie ponoszą za nie odpowiedzialności.
Podcast Reorient możesz wspierać dobrowolnymi wpłatami na Patronite: www.patronite.pl/reorient
-
Edycja dźwięku: www.tostanki.pl
Filip A. Gołębiewski – socjolog, a właściwie fascynat zachowań społecznych. Pomysłodawca, fundator, prezes zarządu Instytutu Dyskursu i Dialogu. Ciekawy świata ludzi, sposobu w jaki działają i komunikują się ze sobą. Badacz z natury. Koordynator wielu projektów, zarówno badawczych, naukowych jak i komercyjnych. Doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Academia Rerum Socialium Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Autor licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych.
Muzyka w intro i outro: Stock Media provided by jnihiser1 / Pond5.
Zdj. na okładce: Tim Mossholder via Unsplash